​‘Wifi-problemen verleden tijd met In-Home Connectivity’

Erik op 23 november 2015 | 2 minuten leestijd
Ongeveer 30 procent van de Nederlanders heeft al glasvezel. Toch blijft men problemen ondervinden met de internetverbinding, vanwege de infrastructuur van het huis. In-Home Connectivity kan hier verandering in brengen, meent Lowie van Schijndel van Attema BV. Hij presenteerde het product tijdens de beurs Domotica & Slim Wonen in Eindhoven. “Hiermee kan de installateur iets aan de klant presenteren waarmee Wifi problemen verholpen worden.”

“Mensen krijgen glasvezel binnen, maar hebben op de eerste of tweede verdieping vaak toch een slecht signaal. Daar moet je als installateur een oplossing voor kunnen bieden”, zegt Van Schijndel. “Versterkers versterken alleen het verzwakte signaal, Powerline-adapters leveren vaak geen betrouwbare verbinding en CAT-bekabeling is in bestaande woningen niet handig. Met In-Home Connectivity leveren we wél een betrouwbaar en haarscherp Wifi-punt, in elke ruimte van het huis.”

Service van installateur

Voor de installateur is dit een uitstekende service om in je aanbod te hebben, weet Van Schijndel. “Wanneer een installateur bij een klant hoort dat er problemen zijn met de Wifi, dan kan hij er op deze manier meteen op inspelen.”

In-Home Connectivity verreist weinig werk, maar de installateur is wel de aangewezen persoon om dat werk te verrichten. Vanuit de meterkast leg je, door middel van een Plastic Optical Fiber, een supersnel netwerk aan. De POF-kabel wordt bij het 230V-netwerk getrokken.

“Zo kun je elke ruimte in huis voorzien van vaste aansluitingen of WiFi-accespoints”, besluit Van Schijndel.

Gerelateerde artikelen