De installateur vindt dat hij tekort gedaan is, maar er is hier maar één iemand schuldig aan. En dat is hijzelf.
De klant koopt het liefst bij jou!
Wanneer je wilt dat je klanten en je buren bij jouw kopen, zullen ze toch echt moeten weten wat je allemaal kan leveren. Geloof me, ze willen echt liever bij jou hun dure led-verlichting aanschaffen en laten ophangen, dan bij een bedrijf ver uit de buurt!
Vertel wat je doet!
Een veel gemaakte fout is dat de installateur er van uit gaat dat iedereen wel weet wat hij allemaal kan. Dit is niet zo! Mensen oriënteren zich namelijk pas op het moment dat ze iets nodig hebben.
Is het u nooit opgevallen dat wanneer je een nieuwe auto koopt, je ineens heel veel auto’s van dat model ziet rijden? Ineens advertenties ziet? Er veel over praat?
Zo werkt dat ook met zonnepanelen of led-verlichting. Je moet dus regelmatig aan je (potentiële) klantenkring laten weten waar ze allemaal bij jou voor terecht kunnen! Dit kun je doen door folders, advertenties, flyers, het organiseren van open dagen, nieuwsbrieven of persberichten voor in de regionale krant. Maar óók door zo nu en dan eens bij je klanten langs te gaan. En er voor te zorgen dat je op internet goed vindbaar bent.
Doe jezelf nou eens een plezier en schrijf twee namen op van grote klanten waar je al langer dan een jaar niet bent geweest. En één bedrijf bij jou op het industrieterrein die je nog niet kent, maar wel interessant kan zijn als klant.
Je bestaande klanten kun je uiteraard benaderen onder het mom van ‘even bijpraten‘. Bij het onbekende bedrijf bij jou in de buurt kun je je gewoon gaan voorstellen.
Bedenk wat je gaat vertellen!
Bedenk van te voren 5 onderwerpen waar je het over kunt hebben, bijvoorbeeld:
- Energiezuinige verlichting
- Onderhoud van noodverlichting
- Buitenverlichting
- NEN-3140 keuringen
- Oplaadpunten
- Zonnepanelen
- Service en Onderhoud
Je zult zien dat dit werkt en dat er werk uit voortkomt! Wil je meer weten over hoe je dit kunt aanpakken? Neem dan gerust contact met me op.