VNU Exhibitions Europe neemt Quel Business Information over

Casper op 29 april 2013 | 2 minuten leestijd

VNU Exhibitions Europe heeft per 1 januari Quel Business Information overgenomen. Met maandelijks meer dan 100 duizend bezoekers is Quel het grootste online business-to-business platform binnen de maakindustrie in Nederland en België. Sinds 2009 waren Quel en VNU Exhibitions al strategische partners. 

 
Met onmiddelijke ingang treedt Bart Strijker, cluster manager Industrie van VNU Exhibitions, toe tot de directie van Quel Business Information. Hij heeft als opdracht meegekregen Quel.nl en Products4Industry.nl verder uit te bouwen binnen de visie van VNU Exhibitions Europe dat in toenemende mate de rol van marketing partner vervult. 
 
Directeur Beurzen & Cross Media John van der Valk van VNU Exhibitions noemt de overname van Quel Business Information een logische stap. “We transformeren ons bedrijf tot een marketing partner die 365 dagen per jaar leads aan haar klanten uitlevert. Hierdoor zijn we het hele jaar door gesprekspartner voor onze klanten. Onze core business is het genereren van omzet voor onze klanten. Met maandelijks 100 duizend bezoekers in de maakindustrie maken we die belofte waar.”
 
Bart Strijker geeft aan dat de overname tot meerwaarde leidt voor de klanten van VNU Exhibitions en Quel . “We bieden een totaalpakket. Met Quel en Products4industry.nl zijn we in staat de profielen in onze databases verder te verrijken. Het feit dat we aan het roer staan van zowel twee toonaangevende online platforms als een aantal markt leidende beurzen leidt tot verdieping, waardoor we beter in staat zijn vraag en aanbod intelligent te koppelen, met onze klant als grote winnaar. Bijkomend voordeel is dat we online veel marktkennis opdoen van de vraagzijde die wij zullen vertalen in onze beursconcepten.” 
 
Directeur Jurg Benders van Quel Business Information ziet alleen maar kansen voor de markt. “De overname door VNU Exhibitions leidt tot een ijzersterke marketing partner voor alle bedrijven in de maakindustrie. De combinatie online en beurzen biedt nieuwe, verfrissende inzichten die leiden tot zekere business voor aanbieders en scherp zicht op de juiste toeleveranciers voor de vragende partij.”