Radson lanceert nieuwe merkstrategie op het gebied van binnenklimaat

Radson, merk van de Finse Purmo Group, lanceert een nieuwe merkstrategie met vier merkpijlers
als fundament: verhoogde efficiëntie, betere integratie, slimmer werken en een kleinere
voetafdruk.

Jan-Willem Plukaard, verkoopleider Nederland van Radson, legt uit dat Radson bewust voor deze
vier merkpijlers heeft gekozen om een duidelijke visie neer te zetten waarmee hun voornaamste
doelgroepen uit de voeten kunnen: de voorschrijvende instanties, installateurs, de groothandel en
eindgebruikers van onze producten. “We bieden een uitgebreid assortiment aan oplossingen voor
een hoger binnenklimaatcomfort dat is gekoppeld aan minder energieverbruik. Deze
totaaloplossingen zijn gebaseerd op toonaangevende, innovatieve en milieuvriendelijke
technologieën. Hiermee spelen we in op het feit dat blijkt uit marktonderzoek dat er nog 30%
bespaard kan worden door geïnstalleerde systemen te optimaliseren”, zegt Plukaard. “Op deze
manier dragen wij bij als organisatie aan meer welzijn en minder druk op de natuurlijke bronnen
van onze planeet. Deze missie kunnen wij onverminderd voortzetten door samen met de
installatiebranche en eindgebruikers een duurzaam en comfortabel binnenhuisklimaat in woningen
te creëren met onze innovatieve en geïntegreerde binnenklimaatsystemen.”

Verstedelijking

Plukaard legt uit dat een goed binnenklimaat cruciaal is voor een gezond en comfortabel leven. “De
verstedelijking blijft zich ongezien snel voortzetten en mensen brengen meer tijd binnen door dan
ooit tevoren”, zegt hij. Uit verschillende studies blijkt dat binnenklimaatcomfort een grote impact
heeft op welzijn, productiviteit en prestaties van mensen. Zowel thuis, op het werk, op school als
elders. Een verbeterd klimaatcomfort binnenshuis kan de productiviteit zelfs met 11% doen stijgen.
“Hoewel we allemaal verschillende functies hebben op het gebied van het aanbieden, ontwikkelen
en installeren van duurzame oplossingen voor klimaatcomfort binnenshuis, delen we binnen de
installatiebranche allen hetzelfde doel: een beter en comfortabeler binnenklimaat te leveren in
woningen of commerciële gebouwen wereldwijd”, zegt Plukaard. “Daarom kunnen al onze
oplossingen perfect worden aangepast aan individuele behoeften en voldoen ze aan de vereisten
van elk type gebouw.”

“Dit houdt in dat het leveren van een comfortabel binnenklimaat onze prioriteit is, waarbij we duurzaamheid als uitgangspunt hanteren. Hierop zijn de vier merkpijlers, verhoogde efficiëntie, betere integratie, slimmer werken en een kleinere voetafdruk gebaseerd”, zegt Plukaard. Verhoogde efficiëntie betekent bijvoorbeeld dat je gebruik maakt van geavanceerde regeltechnieken waardoor de HVAC installatie de specificaties beter kan benaderen. Bijvoorbeeld dat je het hydraulisch systeem perfect in balans brengt. Het resultaat is de juiste temperatuurregeling en een optimaal rendement. Betere integratie houdt in dat je bijvoorbeeld verschillende oplossingen gaat combineren in een systeem voor lage watertemperaturen. Met andere woorden, het juiste product op de juiste plaats. Daarnaast sluiten de producten van Radson direct op elkaar aan zodat een perfecte zoneregeling ontstaat, waarmee het hele klimaatbeheerssysteem kan communiceren. Radson ondersteunt vervolgens professionals met oplossingen die eenvoudig te installeren zijn en probleemloos te bedienen. Op dit moment wordt namelijk 90% van de bouwkosten in de planningsfase bepaald. Daarom kun je tijd en kosten besparen door beter te plannen en slimmer te werken. “De merkpijler kleinere voetafdruk spreekt redelijk voor zichzelf”, zegt Plukaard. Radson wil met haar totaaloplossingen namelijk een bijdrage leveren aan de reductie van grondstoffen om de natuurlijke bronnen van de aarde te sparen.

Warmtearchitect

Plukaard vertelt dat de rol van een installateur bij een bouwproject sterk aan het veranderen is en hij vaker de rol van een warmtearchitect aanneemt. De producten die op de markt worden gebracht om een woning energie-efficiënt te verwarmen, worden steeds technischer. Dit vraagt om een verbreding van de kennis van de installateur om technisch advies te kunnen geven aan de woningeigenaar. “Vanuit Radson ontzorgen we de installateur door met ons portfolio aan producten totaaloplossingen te kunnen bieden”, zegt Plukaard. “Dit doen we door van tevoren allerlei calculaties te maken over hoeveel een woning en de personen die er wonen, exact aan warmte of koeling nodig hebben. We kijken dus sterk naar de gezinshuishouding, waarbij het gebruik van het gezin in deze calculatie wordt meegenomen.” Hiervoor wordt een advies gegeven over de verwarming die nodig is voor elk individueel vertrek in de hele woning, bijvoorbeeld een vloerverwarming op de begane grond, lagetemperatuurradiatoren in de slaapkamers en een elektrische radiator in de badkamer. “Het binnenklimaatsysteem van Radson zorgt ervoor dat al deze producten met elkaar kunnen communiceren door middel van een zoneregeling. Samen met de warmtearchitect zorgen we ervoor dat dit systeem zo goed mogelijk wordt geïmplementeerd. We instrueren en informeren de warmtearchitect, zodat de installateur een zo goed mogelijk advies kan geven aan de bewoner. Op deze manier zijn we altijd verzekerd van het feit dat al deze producten zijn afgestemd op de wensen en de behoeften van de bewoner. Die visie die we nu met onze nieuwe merkstrategie willen neerzetten, sluit haarscherp hierop aan”, aldus Plukaard. 

Gerelateerde artikelen