Midden in de crisis, in 2008, maakte Delabie de start in Nederland. Dat was lastig: “Alles ging om prijs, prijs, prijs,” vertelt Roos Ysebaert, marketing & communicatiemanager. Terwijl Delabie eerst hun boodschap wil overbrengen en bewustzijn wil creëren. Centraal staat namelijk vandaalbestendigheid en duurzaamheid. Ysebaert: “Ken je de broken window theory? Kapot maakt kapot. En vies maakt vies. Daar wil Delabie een antwoord op geven met niet stuk te krijgen RVS producten en tijdloos design. RVS toiletten gaan oneindig lang mee en zijn bovendien 100% recyclebaar, dus duurzaam”.
Korte installatietijd
Die boodschap wordt intussen gehoord. Delabie is inmiddels met 4 personen vertegenwoordigd in Nederland én er is plaats voor een 5e medewerker. Het bedrijf is met name gericht op de utiliteitsmarkt. Delabie stelt voorop dat hun producten waterbesparend en eenvoudig te installeren zijn. “Een sportcomplex heeft bijvoorbeeld soms wel 100 toiletten en kraantjes nodig. Onze mechanismes zijn makkelijk toegankelijk en bevatten een beperkt aantal wisselstukken. Dat bespaart installatietijd. Every minute counts”.
Altijd 10 jaar garantie
Het nieuwste product dat gepresenteerd werd op de VSK is de Be-line greep. Opvallend is de kleine afstand tussen de greep en de muur, een kleine 4 cm. “De beugels liggen gemakkelijk in de hand. Als je toch valt, schiet je er niet met je hele arm doorheen. Dat is veiliger.” Het product wordt uitgebreid tot een volledig assortiment. Net zoals de andere producten van Delabie met 10 jaar garantie, CE-markering en getest op een belasting van meer dan 200 kg.
Jubilaris Delabie kijkt met vertrouwen uit naar de toekomst. “Onze strategie is ‘geduldig vooruit’,” zegt Ysebaert, terwijl de champagne wordt ingeschonken.