Promotiefilm in het winkelschap leidt tot meer verkoop

Casper op 19 april 2013 | 2 minuten leestijd
Onlangs heeft MK2 Supplies een nieuw product op de Nederlandse markt geïntroduceerd: de i SHELF 2, een compacte 7” interactieve digitale display, speciaal ontwikkeld voor het winkelschap. De i SHELF 2 biedt winkeliers en merken de mogelijkheid op de juiste plaats en het juiste moment te communiceren met de consument. Kostenefficiënt, effectief én interactief.

Promotiemiddel
Uit recent onderzoek* is gebleken dat maar liefst 60% tot 70% van de aankoopbeslissingen pas op de winkelvloer genomen wordt. De i SHELF 2 maakt een effectieve communicatie met consumenten op de winkelvloer mogelijk. Met zijn hoge attentiewaarde, mogelijkheden voor branding, compacte afmetingen en minimale logistieke benodigdheden is de i SHELF 2 een zeer kostenefficiënt, krachtig promotioneel middel voor zowel merken als retailers.

MK2 Supplies
De i SHELF 2 wordt in de UK ontwikkeld en wordt in Nederland exclusief geïmporteerd door MK2 Supplies. MK2 Supplies levert een breed scala aan multimediaproducten, zoals foto- en videoproducten en AV/ict-producten. De groothandel levert aan overheids- en onderwijsinstellingen en KvK-geregistreerde winkels en bedrijven.

Interactief
Roel Vermaat, directeur van MK2 Supplies: “Op de i SHELF 2 kunnen filmpjes en foto-slideshows afgespeeld worden. Daarnaast is de display interactief: deze is voorzien van een button, waarmee consumenten aan kunnen geven dat zij meer of andere content willen zien.”

Slimme mogelijkheden
Bovendien biedt de i SHELF 2 volgens Vermaat meer slimme mogelijkheden. “De display kan indien gewenst tot 3 maanden op batterijen werken, zodat er geen rekening gehouden hoeft te worden met kabels en aansluitingen. Het robuuste, veilige bevestigingssysteem is op maat te maken en past op ieder schap. Het bespaart de kosten van een verkoper én biedt interessante mogelijkheden voor branding en het meten van het rendement uit marketinginspanningen.”

* Bell, Corsten en Knox (2011).
Bron: European Institute for Brand Management