Met een app is jouw klant altijd thuis

Erik op 25 april 2017 | 2 minuten leestijd
Jouw klant is van huis of bevindt zich ver van de voordeur, maar wil graag weten wie er voor de deur staat. Het is een veelgehoorde wens die nu in vervulling kan gaan. Het beantwoorden van oproepen van de voordeur of entree is mogelijk door middel van een tablet of een smartphone. Waar jouw klant dan ook is, hij of zij heeft altijd inzicht in de personen die aanbellen.

Het op afstand beantwoorden van de deur vergroot het gevoel van veiligheid en comfort. De gebruiker kan een gesprek voeren en, indien gewenst, de deur openen met één druk op de knop. Zeker in onze samenleving die steeds verder vergrijst, biedt het oplossingen voor ouderen. Zij hoeven niet altijd meer naar de deur te lopen en weten wie er heeft aangebeld.

Call forwarding

Elbo levert zulke systemen en werkt samen met Urmet op het gebied van domotica oplossingen. Het bedrijf levert verschillende producten met zowel spraak- als beeldtoepassingen. Call forwarding is daar een voorbeeld van. “De call forwarding interface wordt in lijn achter het toestel aangesloten en zorgt ervoor dat het signaal draadloos (via WiFi) of bedraad wordt aangeboden aan het internet”, legt Elbo het product uit. ‘Hierdoor kunnen oproepen zowel in als buiten de woning worden ontvangen op een mobiel device.” Omdat hiervoor wifi wordt gebruikt, plukt ook de installateur er de vruchten van omdat er geen extra bekabeling hoeft te worden aangebracht. “Een bekabelde verbinding met internet kent het voordeel dat er geen sprake kan zijn van signaalverlies door verstoring van het WiFi signaal.”

Door een app altijd thuis

Voor het ontvangen van oproepen op de smartphone of tablet wordt gebruik gemaakt van de CallMe app. Met deze app kan de bewoner, zowel in als buiten de woning, zien wie er voor de deur staat, een gesprek voeren en met één druk op de knop de deur openen.

Gerelateerde artikelen