Installatie en Sanitair scoort onder installatiebedrijven

Erik op 3 september 2013 | 3 minuten leestijd
Het vakblad Installatie en Sanitair scoort erg goed in de branche. De bijbehorende website www.installatie.nl laat daarnaast zien dat een multimediaal merk in een krimpende markt juist kan groeien tegen de stroom in.

 – Branded content –

Het vakblad Installatie en Sanitair heeft zich in 2012 en 2013 nadrukkelijk doorontwikkeld als eigentijds en vakkundig multimediaal merk voor de installatiepraktijk. Het vakblad, de oudste in de markt, bestond in 2012 vijftig jaar, en vierde dit met een gouden jubileumuitgave, maandelijkse give-aways voor lezers en speciale rubrieken in het magazine en op de website www.installatie.nl. Dit alles onder de noemer Vakkundig, ondernemend en eigentijds.

Marktonderzoek
Het jubileumjaar, de actuele op de installateur gerichte website/nieuwsbrief, én fijngeslepen bladformule van Installatie en Sanitair wordt gewaardeerd door de lezer. In 2013 kwam Installatie en Sanitair als meest gelezen vakblad van de installatiebranche uit het Bouwkennis Jaarrapport 2013.

Multimediale groei
Maar ook installatie.nl noteert in 2013 het ene maandelijkse bezoekrecord na de andere. Belangrijke aanjager hiervoor is de wekelijkse nieuwsbrief, die de branche voorziet van het laatste nieuws, productnieuws, prikkelende weblogs en een wekelijkse installatiefout. Installatie en Sanitair is actief op social media. De succesvolle combinatie tussen print en online voor een specifieke doelgroep maakt de merken van Eisma Bouwmedia tot een unieke formule in de installatiebranche. Zo leer de ervaring dat inmiddels een kwart van het websitebezoek via de smartphone plaatsvindt.

Op VSK 2014
Eisma Bouwmedia is met Installatie en Sanitair in 2013, zoals vertrouwd, officieel hoofdmediapartner van de VSK. Dit houdt in dat de uitgeverij van vakinformatie niet alleen uitgebreid aanwezig is op de beursvloer (Hal 9, standnummer 09.D078), maar ook dat het bedrijf de productie van de Pocketguide verzorgt. Dit is het handige gidsje dat beursbezoekers kunnen gebruiken wanneer zij de beurs bezoeken. De Pocketguide wordt meegezonden met het vakblad, en is bij de ingangen van de Jaarbeurs gratis te ontvangen.

VSK Awards
Installatie en Sanitair heeft ook de VSK Awards geadopteerd. Dit betekent onder meer dat in het vakblad en op de website installatie.nl uitgebreid bericht wordt over de ‘installatie-Oscars’. Hoofdredacteur Eddy Buiting heeft zitting in de jury, die onder voorzitterschap staat van Ed Nijpels. Als marktleidend, eigentijds en vakkundig multimediaal merk voor de installatiebranche, is Eisma Bouwmedia hét kanaal voor de beurscommunicatie.

Over Eisma
Eisma Bouwmedia biedt naast Installatie en Sanitair, installatie.nl en Sanitair Design, óók diverse andere merken over de gehele breedte van de bouwketen. Naast de leads genererende website bouwproducten.nl, maakt de uitgever ook bladen en websites onder de merken Bouwwereld, Aannemer, ArchitectuurNL, ZZP’er in de Bouw, Schildersvakkrant, Technisch Gebouwbeheer en Glas in Beeld. Sinds vorig jaar houdt Eisma Bouwmedia webinars, online seminars, waarmee op een multimediale wijze innovatieve producten en projecten voor het voetlicht komen. Eisma Bouwmedia presenteert zich dan ook nadrukkelijk als dé uitgever met vakkundige en eigentijdse multimediale merken voor de gehele bouwbranche.

Installatie en Sanitair is te vinden in Hal 9, standnummer 09.D078.

Gerelateerde artikelen