Ruim een derde van de installatiebedrijven verwacht een omzetgroei, maar of hiermee ook de winst gaat groeien blijft een vraag. In de laatste jaren heeft bij de meerderheid van de ondervraagden de winstgevendheid geen verbetering laten zien.
Het feit dat de woningmarkt langzaam hersteld en er nu weer meer bouwvergunningen worden afgegeven stemt de installateur tevreden.
Investeringen
Bijna veertig procent van de installateurs geven aan dat ze langzamerhand wel weer willen investeren in nieuwe materialen en oplossingen.
De personeelsomvang zal door de omzetgroei niet als vanzelfsprekend ook gaan toenemen. Installateurs willen hun personeel efficiënter in gaan zetten door te investeren in trainingen en cursussen.
Marketing
Ruim 60 procent van de ondervraagden ziet meer en meer het nut in van marketing en wil in 2015 ook meer aan marketinginzet doen. Op de vraag welke middelen ze gaan inzetten heeft het het merendeel eigenlijk geen antwoord. Wel denken ze dat de kansen voor succesvolle marketing op online gebied het grootst zijn.