I-care introduceert Wi-care as a service

Casper op 10 november 2020 | 2 minuten leestijd
I-care introduceert per direct ‘Wi-care as a service’. De industriële dienstverlener is hiermee de eerste organisatie die draadloze trillingsmonitoring aanbiedt als een OPEX-oplossing. Met de nieuwe dienst wil I-care het voor bedrijven gemakkelijker maken om Industrie 4.0 te implementeren.

Uit eerder marktonderzoek van I-care bleek dat veel organisaties inmiddels klaar zijn voor de transitie naar Industrie 4.0. “Wij geloven in een model dat opdrachtgevers de mogelijkheid biedt om snel nieuwe technologieën te implementeren”, zegt Pieter van Camp, CCO van I-care. “Uit ons onderzoek bleek dat veel partijen graag op een andere manier de overgang naar draadloze trillingsmonitoring willen financieren. Zeker bij een implementatie op grote schaal, waarbij soms tienduizenden gemonteerde apparaten onder handen moeten worden genomen, is een op OPEX-gebaseerd leveringsmodel veel aantrekkelijker.”

Data

Binnen Wi-care as a service speelt data een belangrijke rol. Ten eerste helpt I-care organisaties met het selecteren van hun optimale manier van dataverzameling. Vervolgens zetten de data-analisten deze gegevens om in bruikbare informatie en KPI’s, die de opdrachtgever zelf kan raadplegen op een visueel dashboard. Van Camp: “Dankzij deze datarapportages kunnen klanten proactief handelen, kosten verlagen en de uptime verhogen. Omdat Wi-care as a service kosten verrekent naar gebruik (inclusief hardware, installatie, analyse, rapportage, ondersteuning en garantie), hoeven opdrachtgevers veel minder kapitaal te reserveren.”

Uitdagingen

De implementatie van draadloze monitoring kent veel obstakels, waaronder kapitaalbehoeften, infrastructuur en upgrades naar de nieuwste technologie. Van Camp: “Daarnaast brengen monitoringdiensten de betrouwbaarheid van bewakingsapparatuur  en de kwaliteit van analyse en -dienstverlening de nodige uitdagingen met zich mee. Dankzij het OPEX-model is onze dienst niet alleen betrouwbaar, maar ook gemakkelijk op te schalen.”