HANSA – producent van bad- en keukenmengkranen – heeft in Zellik België het Aquapunkt Brussel geopend voor de Benelux. Na Stuttgart en Keulen is dit het derde watertrefpunt in Europa. Het HANSA Aquapunkt Brussel is een combinatie van kantoren, showroom, testruimte, scholings- en belevingsruimte. Het Aquapunkt doelt hiermee op ‘water beleven’. Vakmensen kunnen optimaal kennis maken met HANSA en inzicht krijgen in het merk, de producten en de mogelijkheden. De opening van Aquapunkt Brussel was medio september.
De opening van Aquapunkt Brussel was medio september.
Silvano Clercx, directeur van de HANSA-vestigingen in België en Nederland: “We willen méér zijn dan alleen een administratief dienstverlenend kantoor en streven naar een ‘all service’ vestiging. We willen de professionals in de Benelux ook technisch optimaal begeleiden en ondersteunen. Daarom hebben we nu ook dit scholingscentrum, een grotere showroom en een technische ruimte met testbank ingericht. Wij vinden het belangrijk dat showroomhouders, technici, installateurs en architecten de mogelijkheden van onze mengkranen optimaal leren kennen. Kranen moeten zich niet alleen onderscheiden in design, ze moeten ook van hoge kwaliteit, functioneel én milieuvriendelijk zijn. De HANSA-producten kenmerken zich door deze vier eigenschappen.”
In de onlangs gehouden enquête van ‘Markt Intern’, de branche-informatiedienst voor de Duitse vakhandel in sanitair, eindigde HANSA voor de 18e opeenvolgende keer als ‘partner nummer 1 voor de vakhandel’, specifiek op het gebied van mengkranen. In vier van in totaal tien disciplines van het klassement behaalde HANSA de eerste plaats. Bijzondere presteerde de onderneming uit Stuttgart op productkwaliteit, montagevriendelijkheid, handelsmarge en ondersteuning in de projectbouw. En in negen van de tien categorieën belandde de kwaliteitsproducent in de top 2.