LG ontwikkelde enkele jaren geleden een Service App om professionele installatie- en servicemonteurs in hun dagelijkse werkzaamheden te ondersteunen. Die komt goed van pas bij technische vragen en om storingen te voorkomen en op te lossen.
Simpelweg de foutcode invoeren
De LG Service App wordt al door veel installatie- en servicemonteurs gebruikt om snel een storing in het systeem te lokaliseren en op te lossen door simpelweg de foutcode in de app in te voeren. Daarnaast is de app ook al voorzien van een koudemiddelcalculator. Deze rekenhulp geeft op basis van de geïnstalleerde leidinglengte het bij te voegen koudemiddelgewicht aan. Om professionals in de branche te blijven ondersteunen breidt LG de Service app nu uit met twee nieuwe functies.
Alle informatie binnen handbereik met de kennisbank
Installateurs werken dagelijks met diverse systemen en klimaatoplossingen, elk voorzien van een eigen gebruikswijze en bijbehorende handleiding. Echter blijkt op locatie vaak dat de benodigde informatie zoals de installatiehandleiding verloren is gegaan, of zo uitgebreid is dat het de monteur kostbare tijd vergt om de juiste informatie te vinden.
Om dit probleem op te lossen voegt LG een kennisbank toe aan de LG Service App. Via deze kennisbank heeft de monteur informatie zoals instellingen, meetwaardes, opties en parameters van alle producten binnen handbereik. De bestanden zijn ondergebracht in diverse categorieën waardoor het eenvoudig wordt om binnen de app snel naar de juiste informatie te navigeren. Door de informatie vervolgens weer te gegeven in korte en overzichtelijke bestanden zorgt LG ervoor dat het zoeken in grote handleidingen verleden tijd is.
Persoonlijke opslag
Ook maakt de Service App het vanaf nu mogelijk om veel geraadpleegde bestanden uit de kennisbank op te slaan in de persoonlijk map genaamd ‘Mijn bestanden’. Zo kunnen professionals de bestanden van systemen waarmee zij regelmatig in aanraking komen opslaan in hun persoonlijke database. Op die manier beschikken zij direct over de benodigde informatie. De ‘Mijn bestanden’ optie van de LG Service App kan ook offline geraadpleegd worden waardoor monteurs overal, ook op plekken zonder internet, toegang hebben tot de voor hen belangrijkste bestanden.
Deze nieuwe functies binnen de LG Service App maken het voor installatie- en servicemonteurs mogelijk om snel, eenvoudig en op elk moment over de juiste informatie te beschikken. Daarnaast blijft het mogelijk om vanuit de app contact op te nemen met de LG Servicedesk als er behoefte is aan persoonlijk advies.