Consument vindt comfort bij sanitairproducten belangrijker dan duurzaamheid

Erik op 16 september 2019 | 1 minuut leestijd
Bij de aankoop van een badkamer of badkamerproducten is de mate van comfort doorslaggevender (57%) dan duurzaamheid (43%). Dat is opmerkelijk omdat een meerderheid (58%) van de consumenten het belangrijk vindt dat fabrikanten aangeven hoe duurzaam hun producten zijn. Dat blijkt uit onderzoek onder consumenten door USP Marketing Consultancy.

Consumenten is gevraagd hoe belangrijk zij het vinden dat sanitairfabrikanten bij hun producten aangeven hoe duurzaam hun producten zijn. Slechts een op de tien consumenten zegt dit niet belangrijk te vinden, terwijl 58% dit wel belangrijk tot zeer belangrijk vindt. Toch is de mate van comfort doorslaggevender dan de mate van duurzaamheid bij de aankoop van een badkamer of badkamerproducten. Voor 57% van de consumenten is comfort de doorslaggevende factor bij de aankoop, terwijl 43% juist kiest voor duurzaamheid.

Spetterend Sanitair 2025

Dit onderzoek, ‘Spetterend Sanitair 2025’, is onderdeel van een grootschalig onderzoek in opdracht van Stichting Verwarming en Sanitair. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd op een gelijknamig afsluitend congres op 29 oktober 2019.

Gerelateerde artikelen