Bouwmaterialen laten bezorgen wint aan populariteit

Je pizza wordt tot aan de voordeur bezorgd en jouw vriendin bestelt het ene naar het andere paar schoenen. Dus waarom zou je dan niet de benodigde materialen laten bezorgen op de bouwplaats zelf?

Het laten bezorgen van materialen op de werkplaats zelf door de leverancier wordt steeds meer de trend. Logistiek gezien heeft dat voordelen en ongeveer 66 procent van alle installateurs maakt er inmiddels gebruik van. Dat heeft USP Marketing Consultancy onderzocht. De stijging van de e-commerce heeft zodoende ook zijn effecten op de installatiebranche.

Verschil per groep

Onder de installateurs zit er nog veel verschil in het gebruik van het laten bezorgen. Zo maakt iets meer dan de helft van de afbouwers en klussers ‘slechts’ gebruik van het laten bezorgen van de materialen. Zij halen vaker deze liever zelf op. Bij installateurs ligt het percentage waarbij de producten worden bezorgd op ongeveer 70 procent.

Verbetering nodig

Overigens gaan de bezorgingen niet altijd goed. Bij een kwart van deze bestellingen komen deze te vroeg of te laat en ook worden niet altijd de goede materialen geleverd (30 procent). 

Gerelateerde artikelen